My Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, July 3, 2011

Kastard Labu




hmm..dah baca info tentang labu?? banyak juga khasiatnya...jadi resipi yang aku nak tayang kali ni adalah berkaitan dengan labu. dapat labu dari rumah mak tempohari..dah puas digolek ke sana sini oleh tecik aku tu..apa ler aku nak buat ya..

skodeng sana-sini mencari resipi yang menarik, biasanya kalau labu ni masak pengat, sira ataupun buat sayur lemak kuning je..kali ni rasa nak mencari kelainan sket..dah jenuh skodeng jumpa ler pai labu, talam labu, puding kastard labu, cekodok labu dan pelbagai lagi.

yang senang dan menarik tentunya pilihan aku...PUDING KASTARD LABU, bukan apa..tecik aku meragam karang, tak siap ler jawabnya..so pilih yang simple mimple je..

my love pun lama dah request nak makan labu yang dikorek isinya n diisi filling susu kat dalam..dulu2 manalah aku tau nak masak tu..mak tak pernah ajar pun aku masak macam tu..kali ni aku try dan hasilnya, syukur sangat2...sedap tak terkata..makan sejuk2. aku suka yang ni..lain kali leh buat lagi.

jom..kita layan resipi ni ya..lupa nak catit, kat mana aku copy..tp terima kasih ler tuan punya resipi ni..



PUDING KASTARD LABU
1 biji labu - buangkan biji
1 liter susu segar
8 biji telur
2 sb tepung kastard
100gm gula

caranya:
potong labu di bahagian atasnya dan buangkan bijinya. korek isi labu sedikit dan hiris halus
susu, gula, telur dan tepung kastard dikacau sebati. tuangkan adunan ini ke dalam labu yang telah dikorek isinya tadi..
kukus selama 45minit. sejukkan dan simpan dalam peti sejuk..sesuai untuk hidangan pencuci mulut

No comments:

Post a Comment