My Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 30, 2011

UDANG 3 RASA


nak kata peberet aku..xlah minat sangat dengan udang ni, tapi boleh lah kalau kena cara masaknya. resipi ni aku jumpa kat myresipi.com, tapi biasalah bab2 mengubahsuai ni memang kerja aku..so sama tapi x serupa..aku tayang kat sini versi yang telah dimodified..hmm, ni dah jadi resipi aku lah ya..

UDANG 3 RASA

300 gm udang sederhana
2 ulas bawang putih - tumbuk kasar
2 biji bawang besar - satu dipotong dadu dan satu lagi dipotong bulat
2-3 biji cili padi - tumbuk kasar
3 sudu makan sos cili
2 sudu makan sos tiram
2 helai daun limau purut
sedikit air
cili merah dan daun bawang untuk hiasan (aku x letak-xde stok)
sedikit garam
minyak

gaulkan udang dengan sedikit garam, dan goreng seketika (2 minit)- ketepikan
tumis bawang putih, cili padi dan bawang besar yang dipotong dadu tadi sehingga naik bau. masukkan sos cili, sos tiram dan sedikit air, biarkan seketika. masukkan daun limau purut dan udang. hiaskan dan sedia untuk dihidang

No comments:

Post a Comment